update - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Mare Koning - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Mare Koning - WaarBenJij.nu

update

Blijf op de hoogte en volg Mare

07 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Scarborough

Hallo lieve allemaal,

Hier maar weer even een update van de afgelopen week. Het begin van de week begon al best druk omdat de Thaise studenten allemaal kwamen. Ik ben aangesteld om een project met de studenten van 11-16 in de middag te doen. Ze moeten namelijk hun eigen tijdschrift maken. Toen ik binnenkwam was het meteen doodstil en werd er meteen geluisterd naar wat ik te vertellen had, dit ben ik toch niet zo gewend haha. Nadat ik met ze had gebrainstormd had ik de grope onderverdeeld in verschillende categorien. Hier kwamen wel andere samenstellingen uit dan verwacht, zo kozen de meeste meisjes voor sport en technology terwijl de jongens voor de verzorging van het tijdschrift en de Do It Yourself catogorie kozen. Verder is het best lastig om ze te laten schrijven in hun eigen woorden want het meeste wat ze doen is knip en plak werk wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ook toen ik ze had gevraagd een interview af te nemen (na samen vragen te bedenken) hadden ze de vragen gewoon aan iemand gegeven en die had daar op geantwoord. Terwijl ik nog allerlei voorbeelden van interviews had laten zien en uitgelegd had dat het wel een verhaaltje moest worden. Ik heb ze nu verteld dat ze het moeten uitwerken tot een lopend gesprek dus ik ben benieuwd waar ze vandaag mee aankomen.
Verder zou Mohammad (Kuweit) dit weekend vertrekken dus had zijn host moeder ons uitgenodigd bij haar te komen eten, was een erg gezellige avond en we hebben veel gelachen. Vrijdag had Abdullaziz aangeboden te koken en had ook weer wat studenten van school uitgenodigd daarna zijn we nog even de stad in gegaan maar ik was best moe van de drukke week dus was niet al te lang gebleven. Zaterdag, voordat mohammad de trein zou nemen hadden we nog even afgesproken om te lunchen samen met Abdullah.
Gister moest ik met een student mee naar Manchester om hem daar af te zetten bij de Egyptair balie en dat hij veilig zijn vlucht zou halen. Zijn Engels is namelijk nog erg slecht en hij komt blijkbaar uit de woestijn en was nogal in shock van alles hier in Engeland. Toen we aanwkamen op het vliegveld bleek alleen de balie van Egyptair te zijn gelsoten waardoor ik met hem naar de incheckbalie moest gaan. Na 3 kwartier in de rij te hebben gestaan had ik gehoopt dat iemand hem kon begeleiden naar de gate maar daar deden ze niet aan. Gelukkig stond er een familie achter ons dus heb ik gevraagd of hij met hen mee kon lopen.
Toen heb ik de bus genomen om Manchester te gaan bezoeken, helaas was het al 3uur toen ik eenmaal aankwam en dat terwijl alles zou sluiten om 5u, mijn dagje Manchester was dus uiteindelijk niet heel spectaculair en heb eigenlijk niet zo veel gezien helaas.
Deze week is het erg druk want er is een groep van 50! nieuwe studenten aangekomen, voornamelijk docenten die hier een methodology cursus komen doen. Ben benieuwd wat dat ons gaat brengen!

Veel liefs

  • 07 April 2014 - 12:07

    Kim Van Es:

    He! Jammer dat je niet veel van Manchester hebt kunnen zien.. Maar als je weer eens langs komt, let me know! Geef ik je wel even een tour ;)
    Succes met de niewe studenten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mare

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 25549

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 10 Mei 2014

3 Maanden Scarborough

Landen bezocht: