Eerste stage dagen - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Mare Koning - WaarBenJij.nu Eerste stage dagen - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Mare Koning - WaarBenJij.nu

Eerste stage dagen

Blijf op de hoogte en volg Mare

11 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Scarborough

Mijn eerste dagen stage zitten erop en ik moet zeggen dat het mij erg bevalt! Ik zit geen moment stil want er is veel te doen. Gister was ik extra vroeg van huis vertrokken omdat ik bang was om misschien verkeerd te lopen maar dat was gelukkig niet het geval. Na een beetje een onwennig begin omdat ik niet goed wist wat ik moest doen en de rest nog even heel druk was dus het mij niet kon vertellen, kreeg ik mijn eerste klusje. Ze hebben een groot scherm in de gang hangen waar ze een powerpoint presentatie maken van de dingen die er die week te doen zijn in Scarborough. Ik heb dus het internet afgezocht en de kranten doorgespit en heb er een mooie slideshow van gemaakt.
Na dit klusje geklaard te hebben heeft Linda mij alles snel uitgelegd en werd mij verteld wat er allemaal de komende tijd nog moest gebeuren. Ik heb de rest van de dag Andrea geholpen de lesboeken te ordenen want dat was een complete chaos, heb oude postvakken uitgeruimd, geluncht met de studenten, gevonden boekkaarten terug gestopt bij de juiste boeken en heb aanpassingen gemaakt voor de welkoms papieren voor nieuwe studenten. Hiervoor moest ik een pdf bestand naar een word bestand converten waarna Linda mij een ware computer genie vond haha. Na een dag van zoveel nieuwe indrukken was ik behoorlijk moe. Toen ik thuis kwam had mijn Poolse huisgenootje al voor mij gekookt, echt heeel lief!!

Vandaag mocht ik assisteren bij 2 lessen omdat er een student is aangekomen die de basis nog niet beheerst dus ik mag hem daar zoveel mogelijk bij gaan helpen waarschijnlijk, dus toch nog een beetje lesgeven!
Verder heb ik honderd nieuwe welkoms-mappen gemaakt en heb een nieuwe klus gekregen. Ik moet namelijk een lijst gaan maken van scholen in EU landen die misschien leraren hier een cursus willen laten doen. Gelukkig heb ik hier 3 weken voor. Het enige wat mij nog niet zo goed afgaat is de telefoon opnemen, Linda had het mij heel snel uitgelegd en dat als sommige lichtjes branden het privé is en andere lichtjes is niet voor mij en voor de baas (Gustav) moet ik goed vragen waarvoor ze bellen. De twee keer dat ik heb opgenomen was het of privé of voor Gustav dus dat is nog niet echt een succes. Iedereen is verder erg aardig en ik woord overladen met heerlijke theetjes van Kay (de kantine juffrouw) die net zoals thuis smaken. Verder wordt er veel gelachen en word ik vooral op mijn gemak gesteld gelukkig. Mijn naam geeft nog wel veel problemen maar iedere dag proberen ze het weer opnieuw correct uit te spreken en ze corrigeren elkaar ook als ze denken dat diegene het verkeerd uitspreekt haha.

Vanavond een traditional Sunday Roast gehad met de hele familie en peetkinderen erbij, het smaakte mij erg goed maar ik moet eerlijk zeggen dat het geen culinaire hoogstandjes zijn.

Dit was toch weer een langer verhaal dan ik verwacht had dus ik houd er maar snel mee op, tot snel!

Liefs

  • 12 Februari 2014 - 01:05

    Tosca Aka Tkay:

    Hee maar! Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat daar! Heel veel plezier nog en we spreken ellaar! Liefs xx

  • 12 Februari 2014 - 10:51

    Noor:

    Maar! Wat leuk dat je het naar je zin hebt :) Veel plezier, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mare

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 25570

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 10 Mei 2014

3 Maanden Scarborough

Landen bezocht: