Na Aankomst - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Mare Koning - WaarBenJij.nu Na Aankomst - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Mare Koning - WaarBenJij.nu

Na Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Mare

07 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Scarborough

Ik had beloofd nog even te laten weten hoe mijn eerste dag zou verlopen dus bij deze. Ik begin maar even helemaal bij het begin.
Na een wat korte nacht op de boot was ik eindelijk aangekomen in hull, er was een erg vriendelijk echtpaar uit Newcastle die mij meteen hielpen sjouwen met mijn koffers. Toen er een drugshond langs mijn tas liep bleef hij staan, ik werd knalrood en stamelde dat er nog een broodje salami in mijn tas zat, de vrouw kon hier wel om lachen en liep gewoon weer door gelukkig.
Uiteindelijk aangekomen op het station van Hull moest ik even wachten totdat mijn trein zou vertrekken en ondertussen alweer met allemaal mensen aan de praat geraakt. Ik moet wel even benoemen dat ze hier enorm fijne treinstoelen hebben! Na een rot van iets meer dan een uur kwam ik op Scarborough aan en werd ik opgewacht door Lynda en haar zoon Callum. Onderweg vertelde Lynda meteen dat haar man in September was overleden en dat ze niet echt meer huurders aannam tenzij het via school was. Aangekomen bij het huis bleek het een prachtig Victoriaans huis te zijn. Ik zal vandaag wel even foto's toevoegen. Ik kreeg een heerlijk kopje thee en meteen werden alle familie foto's te voorschijn gehaald en kwamen haar schoondochter, kleindochter en achterkleindochter langs. Omdat ik toch wel een erg korte nacht had gehad ben ik even gaan slapen. Toen ik weer wakker was wilde Lynda met mij naar de Aldi samen met Justina (het Poolse vriendinnetje van Callum) Na de Aldi liet Lynda ook nog even het huis van haar andere zoon zien mocht ik vragen hebben als zij er niet was.
Lynda had voor mij jacket potatoe en kip klaargemaakt dat was best lekker maar aan groente doen ze hier denk ik niet zo veel.
Om half acht werd ik door Linda (mijn baas) opgehaald om naar het afscheidsfeestje te gaan van een groep Braziliaanse docenten. Ik heb meteen iedereen ontmoet en we hebben gedanst en gelachen. Linda zag dat ik al best een beetje moe was dus heeft ze mij weer naar huis gebracht. Nu, na een heerlijk lange nacht ga ik maar eens de stad verkennen.

Tot snel!

  • 07 Februari 2014 - 14:33

    Roos:

    Hahaha aan groente doen ze hier denk ik niet!fijn dat het gasthuis zo mooi en leuk is! Xx

  • 08 Februari 2014 - 07:18

    Anne De Koning:

    Ha Mare,
    Wat een cultuurshock moet dit zijn! Aan de foto's te zien ben je beland in een andere eeuw. Ik denk dat het voor Jotte in Hanoi een minder groot verschil is met Rotterdam, dan voor jou in een provinciestad in Engeland. Maar het ziet er ontzettend knus en mooi uit. Je hospita en leidinggevende lijken ergbaardig. Je bent dus hartelijk ontvangen. De eetzaal is in het huis? Of in de Languageschool? Had Lynda een bed and breakfast en ben jij nunhaar enige gast? Raar om in zo'n soort treincoupe te eten. Enfin, het zal wel snel wennen met zulke vriendelijke mensen om je heen. Ga maar lekker uitrusten, lezen, wandelen of watbje daar kunt doen, maandag moet je weer vroeg op.
    Mam

  • 08 Februari 2014 - 14:58

    Anne Lieke:

    Je schrijft heel leuk!! Hoop dat je al beetje bijgekomen bent :) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mare

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 25591

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 10 Mei 2014

3 Maanden Scarborough

Landen bezocht: