VN Blauwhelm - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Mare Koning - WaarBenJij.nu VN Blauwhelm - Reisverslag uit Scarborough, Verenigd Koninkrijk van Mare Koning - WaarBenJij.nu

VN Blauwhelm

Blijf op de hoogte en volg Mare

15 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Scarborough

Hallo allemaal,

Hierbij mijn wekelijkse update.
Deze week ben ik voor het eerst hier naar de sportschool gegaan om een toch ietwat betere leefstijl te krijgen. Woensdag heb ik een zumba les gedaan en gelukkig werd ik vergezeld door Sue (uit Korea) dit was een nogal heftige maar erg leuke les dus ga aankomende woensdag weer! Omdat 1x sporten per week toch echt niet genoeg is ben ik gisteren naar een yoga les gegaan (weer met Sue want klaarblijkelijk beviel het haar ook wel). Wat was dit fantastisch! Ik heb spieren gevoeld die ik niet eerder had ontdekt en kwam erachter dat het ook heel erg ontspannend was. Enige minpuntje was dat er ook nog tussen de oefeningen door zweverige praat werd gehouden en daar ben ik toch niet zo van. Maar hier heb ik mij gelukkig voor kunnen afsluiten. Afgelopen week was er ook een Nederlandse, oudere vrouw langs gekomen op school die meer informatie wilde hebben voor een Indiase vriend van haar. Ik had haar verhaal nog niet gehoord omdat ik even met een ander projectje bezig was, toen ik haar moest rondleiden. Nu had ik al gehoord dat ze een heeeeeeel zwaar Nederlands accent had in haar Engels dus ik ging er van uit dat zij een cursus wilde volgen (beetje stom misschien). Dus tijdens de rondleiding vroeg ik haar wanneer zij dan misschien hier wilde komen, waarop zij heel verontwaardigd reageerde: "Ik heb geen cursus nodig!! Ik woon hier al 40 jaar en heb zelf Engels in Spanje gegeven!!!" Om het maar niet gênanter te maken ging ik maar verder in op Spanje en hoe interessant dat wel niet moet geweest zijn. Volgens mij was het wel goed uitgepakt uiteindelijk. Deze mevrouw was een nogal bekakte mevrouw die behoorlijk uit de hoogte deed en dit was zelfs mijn Engelse collega's opgevallen. Nu dacht ik haar toch nooit meer tegen te komen maar ik was even vergeten hoe klein Scarborough in dat opzicht is... Ze deed namelijk dezelfde yoga les! En ook hier was zij weer goed aanwezig want toen ik haar in de sportschool zag begon ik in het Nederlands tegen haar waarop zij met bestraffende toon zei dat hier alleen in het Engels wordt gesproken. Later, toen Sue en ik met onze gymschoenen het lokaal wilde binnen treden trok ze ons bestraffend aan de arm dat je yoga natuuuuurlijk niet op schoenen deed. Nouja, ik denk dat het zo wel duidelijk is dat we niet echt beste vriendinnen zullen worden. En het is zo jammer dat dit zometeen het beeld is van de Nederlanders.
Oja ik zal nu wel even de titel verklaren want dit gebazel hierboven heeft daar niets mee te maken. Justine (de accomodatie manager van de school) zat met haar handen in het haar want er komen volgende week 2 jongens uit Israel, nu zitten in de meeste families jongens uit Saudi Arabie en zoals we allemaal weten gaat dat niet helemaal goed samen. Ook in mijn familie zit er een Saudi maar Justine zag geen opties meer dus heeft nu 1 Israeli in mijn familie geplaatst en dan kan ik als peacekeeper optreden. Nu heb ik daar alle vertrouwen in maar ben toch wel benieuwd! Hij komt morgen al dus we gaan het mee maken!

Dit was het denk ik wel weer even, tot volgende week!

  • 15 Maart 2014 - 21:24

    MAm:

    ha Mare,
    We genieten van je schrijfsels. Goed dat je zumbaat en yogaat. We gaan er maar vanuit dat de bewuste dame niet je blog leest.
    Wat de israeli's en de Saudi's betreft, denk ik dat niet iedereen achter de politiek van zijn land staat. Zo zouden wij ook niet graag met de ideeen van Geert W.geassocieerd worden, terwijl men in het buitenland soms wel denkt dat Nederlanders de buitenlanders het land uit willen hebben.
    Dus kan het zomaar heel gezellig worden.
    Veel liefs,
    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mare

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 25568

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 10 Mei 2014

3 Maanden Scarborough

Landen bezocht: